Monday, April 30, 2007

Skall man inte krypa hem på sin 18-årsdag?

Ända sedan Elenors lillebror Conny var i 15-årsåldern har han sagt att på sin 18-årsdag tänker han komma hem till mig och Elenor för att förfesta fär att sedan låta oss ta med honom på krogen. I Fredags var den dagen kommen.

Eftersom vi är den sortens människor som håller vad vi lovar bjöd vi över Conny och hans kompis Simon, som fyller samma dag. Vi hade styrt upp så att Elenors andra syskon, kusiner och så vidare kom hem till oss på förfest också och blev även förstärkta av Ljungman och Anna. I ärligheten namn var jag väl lite fundersam över hur Conny skulle hantera det hela och om vi överhuvudtaget skulle komma så långt som till krogen. Det hela avlöpte dock över förväntan.

Förfesten var riktigt lyckad. Förutom att bara umgås och göra vårat bästa för att se till att Conny blev packad spelade vi Våghals (jag vet att det kommer som en besvikelse men jag var inte naken på riktigt när jag ringde, Fisken) vilket tyvärr ledde till att ett stort glas med bland annat ketchup och vinäger blev utspillt i soffan, vilket inte är alltför trevligt. I övrigt avlöpte dock det hela tämligen problemfritt. Framåt natten fortsatte vi ned på Raw, där Familjen spelade. De var helt fantastiskt bra (åtminstone det vi hann se av dem) men tyvärr var det ganska dåligt med folk. Trots det hade vi kul. Vi drack, snackade, skrattade och fick till och med upp Conny och hans kompis Simon på dansgolvet!

Hoppas Conny hade kul. Det hade i alla fall jag.

Dagens:
The Mary Onettes - Pleasure Songs

2 comments:

Anonymous said...

Jävligt, jäävligt bra bild! Perfekt skuren, fullt liv och ja jag vet inte riktigt vad jag skall säga. Kanon helt enkelt!

Ronnie said...

Tackar, bugar och bockar! :-)