Friday, April 27, 2007

Ronnie slösar bort en minut av er tid.

Idag är en sådan där dag då jag känner att det är dags att uppdatera bloggen, men samtidigt har jag varken ork eller inspiration till att göra ett längre ingående inlägg om någonting vettigt. Därför nöjer jag mig med följande konstaterande:

Efter att ha genomlidit hela Eurovision Song Contest-skivan (den med samtliga länders bidrag) kan jag inte låta bli att undra om Israel ställer upp med sin låt, Push The Button framförd av Teapacks, på fullaste allvar? Hoppas inte, för i så fall är det den roligaste melodifestivals-kuppen på år och dagar (för att använda sig av lite kvällspress-jargong). Den är verkligen bland det absolut sämsta, men samtidigt märkligaste och mest underhållande, jag hört på länge. Om de däremot tror att de har en chans att vinna med något som låter som den gör är de dumma. Till och med dummare än man tror.
Dessutom kan jag inte låta bli att finna det en smula obehagligt att just Israel ställer upp med en låt som jag förmodar skall tolkas som allmänt kritisk till krig, förtryck och orättvisor i största allmänhet...
Lyssna själva här.

Dagens:
Feist - Sea Lion Woman

8 comments:

Anonymous said...

Ja, det är nog det sämsta jag har hört... Med tanke på att jag e en A-F-C-G-Sucker så är detta under all kritik... Israel, stick åt helvete!

Danne Fyris © said...

HAHAHAHA!

"Jag är naken" sade Ronnie till mej nyss, sen lade han på!

Tror han är full som ett ägg...

Anonymous said...

You know it!

Minor Threat är favoriterna, tittar man noga ser man out of step-fåret på min vänstra överarm!

Ronnie said...

Haha...jo, lite dragen var jag allt. Men inte så mycket som man kan tro...vi körde det där Våghals-spelet.

Anonymous said...

fy fan va kristet! spela spel o ringa o busa!

Jag blev inte förvånad om du hade varit dyngrak o naken!

fan blir nästan lite besviken!

Anonymous said...

Vad fick dig att lyssna på hela skivan från ESC från första början!? Har jag missat nåt?

Ronnie said...

Jag jobbar i skivaffär och vi hade kampanj på den...därför skulle den spelas i butiken också. Blääähhh....

Anonymous said...

Verserna är dessutom rätt så rippade melodi- och intonationsmässigt från låten Start wearing purple av gogol bordello, som faktiskt är riktigt bra. Det hjälper dock inte då refrängen är bland det värsta jag hört.