Sunday, April 08, 2007

Det är ansträngande med påsk.

Fyra dagar ledigt. Borde man inte bli utvilad då?
Det är inte jag. Nu har närmare tre av dagarna förflutit och jag är faktiskt nästan tröttare än innan ledigheten. Jag tror det beror på påskfirandet. Det blir helt enkelt för mycket av det goda.

Steg 1: Torsdagskvällen spenderades med trevligt umgänge på Grappa. Hela bandet (förutom Alex) var samlat i stan så det var klart vi passade på att träffas och ta ett par öl!

Steg 2: Långfredagen. Dagen använde jag till att fixa en massa saker jag skjutit framför mig på sistone. Lagade toalettstolen, fixade ett tyghänge att hänga framför garderoben istället för de urusla dörrarna som lossnar hela tiden (det blev riktigt snyggt om jag får säga det själv, men i ärlighetens namn bör jag väl tillstå att det var Morsan som sydde tyget och att jag bara satte upp det), städade lite och så vidare. På kvällen var det fest hos Ljungman. Hade tänkt gå ned och kika på banden som körde Ramones-hyllning nere på Raw, men det var så kul hos Ljungman att vi blev kvar där. Utan att avslöja alltför mycket kan jag säga att kvällen bjöd på karaoke, Guitar Hero och män i kvinnokläder. Med andra ord alla ingredienser som krävs för en kul kväll. Kika in på Fiskens blogg för lite bilder...

Steg 3: Lördagen tvingade jag mig upp ganska tidigt, eftersom det var dags för Profondo Rosso-rep. Trots ihållande huvudvärk, knäont (tydligen hade jag slagit i något kvällen innan, även om jag inte har en aning om vad) och sömnbrist gick det riktigt bra! Låtarna satt som de skulle, trots att det var ganska länge sedan vi repade sist.
Efter repet tog jag bilen direkt till Torshälla för släkthäng med Elenors familj, komplett med äggmålning och sällskapsspel. Alltid lika trevligt, men tyvärr innefattar det såklart även inmundigande av en del alkoholhaltiga drycker. Dessutom sov vi över där, så sent blev det också.

Steg 4: Även idag var det Profondo-rep som stod först på dagordningen. Repet gick faktiskt ännu bättre än igår. Känns tryggt inför giget på Fredag, med tanke på att det var ett tag sedan vi spelade ute sist. Märkligt nog har jag känt mig pigg och fräsch hela dagen, trots tvådagars-festandet jag har i ryggen. Det lär dock bli värre imorgon, misstänker jag...
Ikväll är det nämligen dags för Mega på Raw. Jag skall spela skivor och Juvelen, Lasse Lindh samt The Sound OE står på scen. Jag har faktiskt ganska höga förhoppningar. Tror att det kan bli en riktigt kul kväll, även om jag redan idag bävar inför morgondagen då jag förmodligen får betala för tre kvällars festande i rad. Förhoppningsvis kommer det att vara värt det.

Dagens:
Juvelen - Hanna

4 comments:

Anonymous said...

shit..hur pallar du, du måste vara en modern Party Robot!

Ronnie said...

Tricket är alkoholproblem, mannen. Kom ihåg det: alkoholproblem.

Anonymous said...

ah!.. då ska ja genast införskaffa ett sånt!

Jani said...

Du längtar redan till nästa helg va ?