Thursday, April 19, 2007

Bestäm mig!

Har ett litet dilemma jag skulle behöva hjälp med. Eller dilemma kanske inte är rätt ord egentligen...
Kan helt enkelt inte bestämma mig för om jag skall åka till Stockholm och gå på Lambrettapub på Lördag eller inte.

För er som inte vet det är Lambrettapub ett arrangemang som tar plats den tredje lördagen varje månad på Restaurang Sjöhästen i Stockholm. Det arrangeras av Lambrettaclub Stockholm och är en kväll skräddarsydd för scooterister med allt vad det innebär. Bra musik, billig öl och trevliga/vansinniga människor. Det är alltid kul att träffa andra scooterister (i synnerhet eftersom ingen av de jag umgås med till vardags delar mitt intresse). Dessutom brukar det vara ett helvetes drag på de här tillställningarna.

Samtidigt är jag ledig Lördag-Söndag-Måndag(!) och har haft en hel del för mig de sista helgerna. Det har varit dj:ande, rep, gig med bandet, släkträffar och så vidare. Därför vore det på sätt och vis riktigt skönt att bara vara hemma i stan och ta helgen som den kommer. Utan att behöva hålla på och strula med packning, sova på ett golv eller i en soffa någonstans (i bästa fall) och vakna trött och med huvudvärk bara för att släpa sig till T-centralen och sätta sig på tåget hem.
Jag har det inte heller sådär jättegott ekonomiskt ställt just nu. Inte så att jag är tvärpank, men med tanke på bland annat restskatten jag skrivit om tidigare vore det kanske en god idé att spara de hundralappar (minst) som garanterat skulle gå åt i Stockholm.

Så vad göra? Åka till Stockholm, träffa sköna typer som delar mitt intresse av motorfordon med två små hjul? Dansa till ska och gammal soul samt garanterat ha riktigt kul, men göra av med en hel del pengar och spendera ännu en helg runtflängandes?
Eller stanna kvar hemma och ta helgen som den kommer. Umgås med Elenor och kanske träffa lite goda vänner? Kanske gå på Hang The DJ på Lördag, men vila upp sig lite mentalt?

Jag är helt rådvill och kan inte längre ta ett beslut själv! Hjälp mig!

Dagens:
Teenage Fanclub - Fear Of Flying

11 comments:

Ankaret said...

Jag säger Tuna! Det kommer säkert att bli ett helsikes fint väder här och då kommer folket att blomma upp! Om du vill snacka motorer med nån som delar ditt intresse för små hjul så kommer säkerligen Ronge att inte banga!

Som sagt Tuna är mitt tips!

PS. Skicka en invite till mig igen. Den första verkade inte komma fram. DS.

Calle Abrahamsson said...

Sthlm all the way. Tuna is no fun!

Danne Fyris © said...

Bra väder - Hemma.
Dåligt väder - sthlm.

Du bestämmer när du vaknar på lördag!

sugplopp said...

Toss the coin!

Louie said...

Sthlm, köööör bara. Här i stan är du ju nästan varje helg. Låter mest som att du blivit lite bekväm av dig. Go in the spirit of Slaktad.

Anonymous said...

gör det i tuna. det kommer bli fint och så kommer roosan.

sthlm e överskattat. bara trendapor som åker dit.

stay truena
4 freeal

Anonymous said...

kan du inte kompromissa och köra runt dina "ointresserade" vänner på ditt vrålåk så kanske du har någon att dela det med i framtiden.. vet att jag vart sugen bara du körde ut mig på landsbyggden förra sommaren. var det där med körkort bara.. :)

varför kan inte stockholm ingå i "vi ser vad som händer" och åk om du känner för det imorn.. :)

Anonymous said...

Ronnie detta är ju en baggis! Självklart ska du stanna i tuna. Ta tvåhjulingen till krogen så kommer alla att bli tokimpad och du blir kvällens kung. Vem vet, kanske får du till och med gå upp på scenen och berätta om din tvåhjuling. Skulle detta hända i Stockholm? -knappast!

Ronnie said...

Jo. Så får det bli. Får se hur det känns imorgon så bestämmer jag mig då.

Att ta scootern ut imorgon är nog inte en option dock...då måste jag ju lämna den där över natten,

Ljekatten: Vi får ta en tur igen nån gång!

Danne Fyris © said...

Hur blev det nu då?

Ronnie said...

Det vet jag ju inte än...är ju fortfarande lördag förmiddag!

Som det känns nu blir det nog inte Sthlm, dock. Är ju ändå Stockholm Kallar, en ganska stor träff som varar 3 dagar, om någon månad. Man får ju träffa alla då...