Monday, March 19, 2007

Trevlig helg, tråkig blogg.

Blir ett sådant där trist "det här hände i helgen"-inlägg idag.

Fredagen: Mor min fyllde år, alltså bar det hem till föräldrarna efter att ha slutat jobbet. Mormor och Morfar var där. Det bjöds käk och alkohol. Mycket trevligt. Åkte därifrån alldeles för sent med tanke på att det var min jobbarhelg och jag skulle vara på plats 9.30 dagen efter. Och ändå åkte jag inte hem direkt, utan fortsatte till Veronica och Tim. Verro fyllde också år och Elenor var redan där. Kom inte hem förrän efter tre någon gång. Smart, Ronnie.

Lördagen: Har nog aldrig varit så trött i hela mitt liv. Åtminstone upplevde jag det så då. Var helt vimmelkantig på jobbet. Huvudet dunkade och det kändes som om något hällt grus i ögonen på mig. Jag måste erkänna att jag, på grund av detta, inte var helt övertänd inför kvällen då jag skulle spela skivor på Raw. Att det inte var mer än någon enstaka gäst på plats när jag kom dit vid tio-snåret gjorde mig inte direkt mera peppad, trots att jag sovit en stund på kvällen och därför kände mig lite fräschare. Mot alla odds tog sig dock kvällen rejält och utvecklade sig till en av de roligare kvällarna bakom Raws skivspelare på ett tag! Det blev riktigt skapligt med folk och en skön kväll. Goodie.

Söndagen: Slog upp ögonen med viss bävan när klockan ringde...trots allt hade det blivit ett par öl medan jag spelade kvällen innan. Dessutom stängde vi förrän två. Följdaktligen jag haft två dygns kombinerad sömnbrist och bakfylla att tampas med. Till min stora förvåning mådde jag dock riktigt skapligt...ja, till och med bra! De fyra timmar jag skulle jobba gick som en dans och när jag slutat för dagen plockade Elenor upp mig med bilen utanför Cityhuset. Därefter bar det av till Kjula. Ljungman och Knutten är barn/husvakt där åt L´s brorsa och hans fru i en vecka. Kan inte vara så kul att sitta isolerade i Kjula med två ungar, så vi tänkte att vi skulle komma och ge dem lite support.
Vi skulle käka där och till min stora glädje hade Ljungman dragit fram grillen för första gången i år! Fint med grillpremiär såhär mitt i Mars! När vi krubbat blev det ett snabbt parti TP, sedan skulle kidsen sova och därför åkte jag och E hem.

Allt som allt en ganska bra helg, med två kvällars lite osunt leverne och en ganska vuxen söndag.

Dagens:
The Notwist - Consequence

4 comments:

Calle Abrahamsson said...

helt okej lördag! synd bara att jag fortfarande var helt demolerad efter fredagens äventyr.

Men du! Vad är knullmusik för dig? Jag måste utforska't. Läs mitt inlägg.

Anonymous said...

Vem vann TP't?

Danne Fyris © said...

toalett pappret?

Ronnie said...

Calle: Oj...tror aldrig ens jag tänkt i de banorna. Visst kan musik vara sexig, men det behöver ju inte innebära man vill ha den på i bakgrunden, liksom...måste nog fundera lite på det innan jag svarar!

Berra: Vi körde i lag, tjejerna mot killarna. Klart vi grabbar vann.

Fisken: Jag fattar ingenting. Är du packad nu igen?