Monday, March 26, 2007

Och så har ännu en helg gått...

Fredagen: Ingenting särskilt gjordes. Efter att ha jobbat tio dagar i sträck (gud, vad jag älskar handeln ibland) kände jag mig ganska mör, därför blev det en lugn hemmakväll med snacks, lite spel och tv-tittande. Ok...vi tog ett par öl också. Men bara ett par.

Lördagen: Upp i ottan (eller åtminstone vid nio, det är tidigt nog en ledig dag), för att sedan ge sig ut med bilen. Eftersom spolanordningen till vår toalett pajjat styrdes kosan allra först till Comfort för att köpa en ny sådan. "Det är ju bara en liten insats i plast med en knapp på, så den kan väl inte kosta mer än någon hundring", tänkte jag. Jo, visst. 359 kronor! För en plastbit!?
Nä. Jag köpte den visserligen, men har ännu inte öppnat förpackningen så att jag kan byta in den. Imorgon är det jag som åker till tippen och kollar om jag inte kan hitta någon kasserad toastol att kannibalisera.

Efter att ha blivit skinnad på Comfort, svängt förbi ÖB samt besökt Ludwigs Musik och ett tämligen värdelöst outlet (från vilket vi trots allt fick med oss ett gäng nya te/kaffe-muggar) hann vi med att fika hos både mina och Elenors föräldrar OCH besöka en loppmarknad.

På kvällen var det 29-årsfest hos Ljungman. Jag, Elenor och Apelmo gav honom Varför tror du vi låter som vi låter? (en trevlig bok om svensk punk) plus en (gräsligt smaklös) Borat-tischa. Jag tror han blev gladast över t-shirten, som ni kan se honom posera lite skönt Vogue-inspirerat i på bilden ovan.
Det var en trevlig fest. Tyvärr så trevlig att vi aldrig kom ut på krogen. Jag säger tyvärr på grund av att det därför blev alldeles för sent och dessutom ett par groggar (något jag så gott som aldrig köper ute) utöver ölen jag tagit med mig. Vilket osökt för oss vidare till:

Söndagen: Som spenderades med den värsta huvudvärken jag haft på år och dag. Vet inte om den berodde på lördagskvällens alkoholintag, sömnbrist, utmattning eller en kombination av de tre. Hemskt var det hur som helst. Ungefär som om någon körde in en ishacka i pannan på mig och sakta bände itu mina hjärnhalvor. Huvudvärken började dock bedara framåt eftermiddagen och jag klarade plötsligt av att förflytta mig längre sträckor än den mellan soffan och vattenkranen i köket. Därför blev det en lite längre promenad med hunden i solen, och sedan inhandlades pizza på Nejlikan. Jag hade inte testat deras upphypade stenungsbakade pizzor tidigare, men måste säga att de levde upp till förväntningarna! Mitt enda klagomål är att de faktiskt hade lite för mycket ost på. Det trodde jag nästan inte var möjligt, men efter att ha lagt märke till att ostlagret på pizzan var nästan dubbelt så tjockt som själva degen tvingades jag konstatera att det faktiskt kändes lite...äckligt.
Den positiva sidan av denna flottchock var att resterna av min bakfylla var som bortblåsta efter den och att jag därför kunde dega bort resten av Söndagen utan att distraheras av huvudvärk och kallsvettningar.

Dagens:
Catherine Wheel - She´s My Friend

No comments: