Monday, March 05, 2007

Skönt att TV-shop håller stilen.

Jag minns när vi fick kabel-tv. Jag bodde i Lagersberg och jag gick på lågstadiet. Det var verkligen fantastiskt. Inom loppet av en natt gick vi från att ha fått nöja oss med SVTs ynka två kanaler till att ha tillgång till en uppsjö sköna stationer från hela världen! Från kanal 1 och 2 till Sky-channel, Eurosport och MTV! Från Björnes Magasin och ytterligare en Balthazar-repris till Transformers, G.I.Joe och wrestling! Livet lekte och jag gick upp varje lördagsmorgon vid klockan sex för att inte missa någon av de otroligt tuffa tecknade serier som visades.

Märkligt nog är det program som etsat sig fast mest TV-shop. Förmodligen på grund av att det verkade som om det var det enda de visade på TV3 under för- och eftermiddagarna. Dessutom känns det som om det alltid var samma tre-fyra avsnitt som upprepades dag efter dag, timme efter timme med en i slutändan nästan hjärntvättande konsekvens. Vem minns inte till exempel Didi Seven; det mirakulösa fläckbortagningmedlet som löste upp all smuts men skonade färgerna på dina kläder? Det var så effektivt att man till och med kunde rensa oljeblandat vatten med det! Det var bara att hälla lite Didi Seven i en skål med kolsvart vatten och röra runt lite. På nolltid var vattnet kristallklart igen. Sedan fanns såklart de laserslipade köksknivarna som var tillverkade i så hård metall att man till och med kunde dela läskburkar med dem utan att de förlorade sin skärpa. Och hårklipparen man kopplade till sin dammsugare.

Dessutom leddes så gott som alla program av samme figur; en smått hysterisk man i 40-årsåldern med stora glasögon som alltid var iklädd stickade tröjor och skrek: "Are you impressed? I AM IMPRESSED!". Fantastisk infotainment i sann sektanda.

I morse tittade jag på TV när jag käkade frukost. Trean visade TV-shop och programmet handlade om ett nytt, fantastiskt träningsprogram kallat Core Rhythms. Core Rhythms är utvecklat av fyra världsberömda dansare och baseras på latinamerikanska dansrörelser. Med andra ord skall du gnida, rulla och jucka dig till en slankare, mer vältränad kropp. Om det funkar? Titta på hur vältrimmade alla dansare är och avgör sedan själv! Det är i alla fall så TV-shop vill att vi skall göra. Själv är jag inte hundra procent övertygad om att det räcker att vicka lite på höfterna för att utveckla muskler i klass med de Carl Dyall har, men jag kan inte förneka att min morgon kändes en smula ljusare efter att jag sett programmet. Tråkigt nog för TV-shops del beror det mest på att hela idén med Core Rhythms samt den nästan halvtimmeslånga reklamfilmen är bland det mest idiotiska, för alla inblandade förödmjukande och underhållande jag sett på länge.

Så: låt mig härmed utbringa en eloge till TV-shop! Efter vad som nu måste vara närmare ett decennium i rutan lyckas de fortfarande gräva fram de mest onödiga, otrovärdiga och osannolika produkter man kan tänka sig, paketera dem i sanslöst underhållande urusla tv-program och visa dem på perfekt sändningstid för att rädda min förmiddag!

Men för all del - tro inte på mitt ord! Se efter själva:
Här hittar ni TV-shops site, på vilken ni kan läsa mer om Core Rhythms och hur du gör för att ta del av deras oslagbara erbjudande.
Och missa för allt i världen inte den korta reklamfilmen för denna nya, fantastiska träningsmetod som garanterat kommer att förändra både din syn på träning och hur du ser ut!

Dagens:
Tom Waits - Rain Dogs

9 comments:

Anonymous said...

Skulle kunna betala en slant för en "flow-bee" Fatta vilka frusyrer man skulle kunna få till.

En annan produkt som var imponerande var GLH Formula 9!
En spray som skulle fixa till den begynnande flinten på män och kvinnor! Toppenroligt!

/Troy MacClure

Ronnie said...

Flow-bee, ja! Så hette den! Sjukt fet pryl.

Flintis-sprayen, visst var det den som sprayade ut någon slags färgpulver som skulle lägga sig på de få tunna hårstrån som fanns kvar och få dem att se tjockare ut? Haha...klockren idé!

Anonymous said...

Hahaha...exakt!
Kommer ihåg hur mycket man garvade när man såg programen! Kommer ihåg ett avsnitt ab "bevvan" där Andras snubbe måste ha sprayat sitt huvud med GLH! Såg ju inte direkt fagert ut! Hahaha! Nej, ge mig en Flow-bee med en merers förlängning... Det måste vara frisörernas skräck!/Troy-Tim

Ines Karin Helena Roskvist said...

Tv-shop i all ära men det nya svarta måste vara Twins. De har både magic bullet och en dammsugare som heter shark.
Om du har vägarna förbi Helsingborg så ligger det en TV-shop butik i samma hus som färjeterminalen.

ptrk said...

Jag bodde alldeles för långt ut på landet för att ens få tv4 förrän 96, så tyvärr var jag lite för gammal för att bli nostalgisk över Tv-shop. Vad jag däremot fascinerats över är det fantastiska fenomenet att de själva visar hur dålig deras tidigare produkt var i reklamen. Ni vet de där svartvita delarna när tjocka människor använder maskinerna fel och det smärtar i rött. Dessutom är det intressant att alla produkter från den magiska stjärnaluminiumbiten som rengjorde silver till uppblåsbara saker ska få plats under sängen. Hur mycket saker har folk egentligen under sängen?

Wally said...

jag ber verkligen om ursäkt, gillar inte sånt här, men du är utmanad. Kolla min blogg för mer info.

Marcus said...

DU ÄR UTMANAD!!!! Kolla min blogg för regler

Gabriel said...

ush.. får obehagliga minnen av den där göteborgaren som kränger dammsugare... "det blir soperent som man säger på göteborska"

Ronnie said...

Just, ja, honom hade jag förträngt.
Huvva. Riktigt läskig snubbe...

Gjorde inte han reklam för något slags rengöringsmedel eller liknande också?