Saturday, March 10, 2007

Ett litet avkall från mina principer.

I normala fall är jag väldigt skeptiskt inställd till det mesta som liknar kedjebrev, roliga "skunk-frågeformulär" och liknande. På sistone har dock en så kallad "utmaning" spridit sig som en löpeld bland de bloggar jag brukar läsa, och nu har även jag blivit utmanad. Av både Jocke och Urby, faktiskt. Därför tänker jag göra ett undantag och delta den här gången. Låt det dock inte bli en vana att skicka sådant här vidare till mig nu!

Här är reglerna:
Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva sex saker om sig själv i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer bloggaren sex nya bloggare och gör en lista av deras namn. Efter det är gjort skriver han eller hon en kommentar i deras bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

Inga oklarheter där, va? Ok. Då kör vi:

  • Jag brukar alltid vidhålla att den första konsert jag var på var Ride på Bergslagsrocken -93, alternativt Faith No More på Cirkus under deras Angel Dust-turné samma sommar om vi pratar enskilda konserter - inte festivaler. Det är inte helt sant. I själva verket var min första riktiga konsert Svenne Rubins i Parken Zoo någon gång i slutet av 80-talet. Jag försöker dock intala mig själv att den inte räknas eftersom de egentligen bara råkade spela när vi var där, trots att jag har en signerad LP som bevisar motsatsen.
  • Inte nog med det. Jag äger även en signerad LP med Mats Rådberg Och Rankarna. Jag minns inte vad den heter, men den innehåller svensktopps-hitten Konto-Kurt och över fordralet står skrivet: "Till RonnPublishie från Mats". Klockrent.
  • Ibland när jag kör mina scootrar (i synnerhet om det är min Vespa Touring 150 -60) brukar jag nynna på The Who-låtar och försöka känna mig som Jimmy i inledningscenen av Quadrophenia. Trots att han kör Lambretta, inte Vespa.
  • Precis som Anders har jag vissa autistiska/tvångssyndrom-tendenser, och vill gärna ha saker och ting (pennor, fjärrkontroller, telefoner och liknande) ordnat i fina, prydliga rader. Helst skall de även ligga i storleksordning.
  • Än idag brukar jag göra gitarrposer när jag kollar mig i spegeln. Särskilt om jag skall ut och svira och just har tagit på mig kvällens outfit.
  • Jag är något av en internetjunkie i allmänhet och en forumhängare i synnerhet. Har en fyra-fem olika forum jag besöker regelbundet. Ett av dem är ett modeforum för män där jag till och med ibland postar bilder på mig själv i "det här har jag på mig idag"-tråden så att andra sedan kan komma med konstruktiv kritik. Självklart kommenterar jag även andras kläder också. Tragiskt, jag vet.
Sisådär. Ett antal mer eller mindre pinsamma fakta om mig själv. Nu är det er tur Fyris, Masser, Mashen, Matte, Anna och Emre.

Dagens:
Faith No More - Midlife Crisis

9 comments:

Emres Blogg said...

Jag ska flytta till AFRIKA RONNIE!!

Nu blir du allt chockad!!!

Om du tyckte Kina var konstigt, kommer detta chocka dig!!

Gå in på http://emreinafrica.blogspot.com

Anonymous said...

sådär.. jag antog din utmaning.. Men nu blir det ditt fel, när alla tycker att jag är knäpp! ;)

sugplopp said...

vad gör man? den var ju lite roligare än favoriträtt/favoritfärg/senast lästa bok.

Danne Fyris © said...

Vad är grejen liksom?

Ska man bara avslöja sej eller???

Ps. Kolla in min "nya" blorre!

Ronnie said...

Ja, typ. Berätta sex stycken okända, roliga, otippade eller bara märkliga saker om dig själv. Ju pinsammare desto bättre! ;-)

Wally said...

jag förstår inte riktigt...gör inte alla gitarrposer framför spegeln?

Calle Abrahamsson said...

Jag antar utmaningen, men publicerar mina bekännelser vid ett senare tillfälle. Främst för att jag måste tänka ut sex stycken bisarra saker som jag sysslar med.

Anonymous said...

Haha det där med Mats Rådberg och Rankarna gillade jag, haha det trodde man inte om dig :)

Ronnie said...

Vaddårå? Finns väl inget coolare och mer stylish än cowboys! ;-)