Friday, February 02, 2007

Qusan gör en Tinkerbell.

Jag har alltid varit en smula skeptiskt inställd till folk som klär sina hundar. Ni kan säkert typen...Av någon anledning är det oftast tjejer med gravt Paris Hilton-komplex som gillar nattklubbande, topplistan och piffiga kläder. Dessutom har de i 99% av fallen en chiuaua som de tvingat i kläder som matchar deras egna och bär i en sådan där vidrig hundväska. Jepp. Jag är en fördomsfull kille.

Tyvärr måste jag erkänna att jag syndat och, åtminstone på sätt och vis, sällat mig till deras skara. Tidigare har Qusan nämligen på sin höjd fått gå runt med en snusnäsduk knuten kring halsen, men nu har hon fått en tröja. Till mitt försvar måste jag dock säga att den inte är särskilt piffig. Den är inte rosa, har inte något kul eller "gulligt" skrivet i glittrig text och påminner inte om någonting jag själv brukar ha på mig. Snarare ser den ut som någonting Ingemar Stenmark skulle kunna ha haft på sig när han inte gled runt i skidoverall på den gamla goda tiden.

Jag tror inte heller att orsaken till att hon fått en tröja är samma som orsaken till att Paris-klonerna köper kjolar och linnen till sina små leksakshundar. Grejen är den att vi lät klippa Qusan för ett litet tag sedan. Och det blev kort. Väldigt kort. Som ett resultat av detta, kombinerat med den plötsliga vinterkylan, har hon fryst vansinnigt mycket varje gång vi gått ut. I de fall hon överhuvudtaget velat gå (ofta har hon bara stannat och tvärvägrat) har hon skakat som ett asplöv och gnällt. Därför kom vi fram till att vi var tvungna att skaffa något som värmde. Ursprungligen tänkte köpa ett sådant där täcke, ni vet. Nästan ett sådant som hästar brukar ha. Nu visade det sig dock att Elenors mamma hade en stickad tröja med polokrage som var för stor för hennes hund hemma.

Det tar emot att erkänna det, men jag tycker faktiskt Qusan är riktigt fin i den. Det verkar även andra göra, att döma av reaktionerna hos de man möter när man är ute på promenad med henne i vinterkylan. Det lär dock dröja innan ni får se mig komma bärandes på henne i en liten specialsydd hundväska...Skulle det någonsin ske hoppas jag verkligen att ni har det goda omdömet att örfila upp mig och fråga vad fan jag håller på med!

Dagens:
Jay-Jay Johanson - Time Will Show Me

4 comments:

Wally said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Wally said...

det ultimata beviset på att allt funkar bättre om man kombinerar det med ett schysst skägg.

ptrk said...

Faktiskt en väldigt fin tröja måste jag säga, även om jag förstår precis alla invändningar mot den. Skulle absolut själv klä min hund. Kommer spöka ut mina barn som bara den, så varför inte en hund. But it is kind of queer.

Anonymous said...

...har hört att det finns dödskalle-linnen till hundar oxå =) !!