Thursday, February 15, 2007

Hälsovårdstyrelsen varnar: denna film kan orsaka gravt testosteron-överskott.

300 är en ny film från Warner Bros Pictures. Den är baserad på serietecknaren Frank Millers (killen som även låg bakom Sin City) verk med samma namn och utspelar sig under slaget vid Thermopylae som stod år 480 före kristus. Vid det försökte Kung Leonidas och hans 300 kvarvarande spartaner i en desperat sista ansträngning hålla stånd mot de invaderande Persiska trupperna, anförda av Kung Xerxes och 100.000 man starka.

Handlingen i 300 är, såvitt jag kan förstå det, löst baserad på denna historiska händelse. Och då menar jag verkligen löst. Såtillvida de inte i verkligheten använde sig av noshörningar(?), magi(!?) och monster(!!?) i Grekland på den tiden.

Den verkar dessutom vara det absoluta manligaste och mest testorenstinna spektaklet på år och dagar. Hela filmen tycks vara som de allra mest spektakulära delarna från stridscenerna i Sagan Om Ringen-trilogin upphöjt med hundra och utdraget över en hel rulle. De trailers som hittills släppts är fullspäckade med tuff musik och muskulösa män i överdrivna kostymer som slåss, dör och skriker ashårda repliker i slowmotion. Man kan riktigt känna hur håret på bröstet växer när man ser den och jag är självklart övertänd.

Så här tycker jag vi gör: kolla på de två trailers jag bifogar nedan som uppvärmning. Sedan styr vi upp en grabbkväll lagom till premiären, dricker folköl och pumpar musklerna för att därefter inoljade gå på bio och skrika med i våra favoritrepliker.

SPAAAARTAAAA!!!!!



Dagens 300-replik:
This is where we fight! This is where THEY die!

8 comments:

Wally said...

"Tonight we die in hell!"

Som sagt, jag är på!
Är jag ute och cyklar, eller är det inte Nine inch nails som är den tuffa musiken i trailern? Har gått och funderat länge nu.

Calle Abrahamsson said...

WHERE DO I SIGN?!

(läs mitt inlägg om dusty S och berätta hur mycket du avgudar henne)

Ronnie said...

Det skulle mycket väl kunna vara NIN...men jag är inte säker. Har inte 100% koll på dem.

Vad det än är det sjukt manligt. Såklart.

Anonymous said...

Jag tycker inte om öl, men älskar olja. Är det ok om jag hänger med ändå?

sugplopp said...

Filmen är en go, helt klart. Älskade Sin City och att döma av trailern så kommer det här rocka.

Anonymous said...

-Aaaadrrriiiaaan!!!!... skaplig rocky mun innan han sparkar i negern i brunnen!

Calle Abrahamsson said...

Det här är en sån där film som dom slopar åldergränsen till förmån för en peniskontroll.

inför bigrafen :

"jag är ledsen. Du har för liten kuk. För denna film krävs det 30cm stake, jävla massa anamma och en gigantisk överdos av testosteron"

Anonymous said...

Hahah jag är lätt på..! :) Vet inte hur länge jag väntat på denna film nu! :D