Monday, February 12, 2007

Long time, no updates 2.0.

Blogg-sverige verkar befinna sig i något av en dvala nu. De flesta av bloggarna jag brukar läsa har uppdaterats sporadiskt (i bästa fall) på senare tiden. Så även min.Varför det är så kan jag inte svara på. Kanske är det den här mörka årstiden som börjar ta ut sin rätt? Kanske har alla mycket att stå i just nu? Eller är det helt enkelt så att inte så mycket intressant händer just nu?
Jag tänker inte ens försöka fundera ut varför just nu, utan nöja mig med att helt enkelt uppdatera min egen blogg. Det är banne mig på tiden!

Så...vad har då hänt på sistone? Ganska mycket...men ändå ganska lite, skulle man kunna säga.
Egentligen har det väl hänt en hel del små grejer som mycket väl skulle färtjänat ett eget inlägg. Av någon anledning har det dock inte blivit så. Jag skyller på ren apati från min sida.

Här följer istället en kort sammanfattning av några saker som hänt sedan sist. Jag har:
  • Firat farsans födelsedag. Grattis!
  • Missat Jonas födelsedag. Sorry!
  • Handlat alldeles för mycket kläder. De flesta av de jag vet läser min blogg är förmodligen helt ointresserade av vad jag köpt för plagg så jag nöjer mig med att nämna den bruna, dubbelknäppta kavajen från Velour som jag gått och trånat efter sedan deras höst/vinter-kollektion släpptes. Det mesta jag köpt har dock varit på rea och därför inte kostat alls lika mycket som det brukar göra. Trots det har jag spenderat lite för mycket pengar för att det skall kännas helt bekvämt...
  • DJ:at ett par gånger. Inget speciellt att nämna om det.
  • Bytt min Italia-gitarr (som såg ut som en del av rekvisitan till Austin Powers) mot en japan-tillverkad Fender Telecaster -70 reissue (som ser ut som en rutten ost) med en kille från Hälsingland. Telen är kanske inte den vackraste Fender tillverkat, men i absolut nyskick och definitivt värd mer än Italian, så det kändes som ett förtjänstfullt byte ändå.
  • Varit ute och svirat i vanlig ordning. Inga större skandaler dock...
  • Varit på Mando Diao, trots att jag inte tycker de är så jättebra och trots att ingen av de jag brukar umgås med skulle dit. Att jag inte räknar in det under "varit ute och svirat" har sina förklaringar. Tänker dock tillägna den kvällen ett eget inlägg...kanske redan imorgon.
  • Letat bil, men inte hittat något lämpligt objekt...än. Lite knepigt när man vill ha en bil som är pålitlig, går bra, funkar att köra på vintern utan att ge en dåligt samvete, ligger bra i pris och matchar scootrarna samtidigt.
  • Lyssnat så mycket på min iPod att jag fått ladda den dagligen.
  • Fått en obetvinglig lust att skaffa en slr-kamera. Skaffade en ny och bra Panasonic DMC-FZ7 i våras, men den har bara gett mig ännu större sug efter en riktigt systemare...
Förhoppningsvis dröjer det inte nästan två veckor till innan vi hörs igen.

Dagens:

Maximo Park - Our Velocity

6 comments:

Anonymous said...

jag har en RIKTIGT snygg Volvo 140 som står o samlar damm! Fast vid närmare eftertanke.. jag ids nog inte skiljas från "flickan"! ;) Jag hade sett Edet representvideon innan... misstänker tom att en av kidsen är en fet upplaga av en av mina fd elever (vad har jag gjort?). Kommentarerna är helt galna! Så går det när man ser sig som en tragisk förort till Gbg, trots att det ligger 7 MIL därifrån! Hehe! Allt väl?

Calle Abrahamsson said...

Det är vintertiden som dödar bloggandet.

Anonymous said...

Inte fan ska du ha nån "hund-förti" mannen! Jag röstar på en Fiat Panda! Där snackar vi skolåda med bruksfunktion! Dricker inte mycket soppa, går att hitta med 4x4 och ser helt underbart kantig ut! Det tråkiga är bara att hitta en i bra skick. /T

Wally said...

Damnit, har du plockat en sån kavaj alltså...har letat o letat på reor och ickereor, borde ha slagit till på ego för längesedan.
Angående gitarren: vet verkligen inte vad jag ska säga? Den ser gul och grå ut. Hoppas den låter bra :)

Anonymous said...

Skit i alla andra bilar och framförallt att kunna köra den på vintern. Jag har ju sagt det förut Ronnie, fixa en Fiat 500 så startar vi världens minsta 500-klubb =)

Ronnie said...

Anna: Bestämmer du dig för att sälja vet du vem du skall hojta till! :-)

Calle: Jo. Det är nog det.

Tim: En Panda skulle väl kunna funka...fast snygga är de ju inte. ;-)

Wally: Hehe...observera att jag inte vet om jag skall behålla gitarren än! Bytte mest för att jag kan få ut mer för Telen om jag lämnar in den...Fast den ser faktiskt bättre ut på riktigt än på kort.

Ronge: Vore grymt med 500...men vafan. Det håller liksom inte att ha två scootrar OCH en bil som inte går att köra på vintern!