Friday, January 26, 2007

En torr, vit årstid...

Lagom till förra helgen täcktes Eskilstuna av ett rejält lager snö. Mycket trevligt med lite julstämning, även om den råkar vara närmare en månad försenad.

Som ett direkt resultat av detta har veckan som gått innehållit en del snörelaterade utomhusaktiviteter. Det började i Lördags på vägen hem från Hang The Dj. Är inte 100% säker på hur det hela startade, men promenaden hem urartade i ett rejält snöbollkrig mellan mig, Elenor, Ljunkan och Knutten. Det pågick hela vägen från Raw till (nästan) vår port och gjorde att vi inte var hemma förrän vid halv fyra trots att krogen stängde vid två. Snöbollkastning, omkullhalkningar och ett par klassiska mellanstadiepulningar! Riktigt kul, riktigt kallt och riktigt blött (som synes på bilden ovan).

Lördagen överhuvudtaget var lyckad. Kvällen började med god dryck och trevligt umgänge hemma på Sveavägen. Extra kul att Ludde dök upp! Han borde vara med oftare. Därefter fortsatte vi till Raw, där det som sagt var dags för andra Hang The DJ-kvällen. Precis som första gången bjöds det på dans, trevligt umgänge och en massa glada människor. Det enda som lade en sordin på kvällen var att det kändes som om lite väl mycket saker gick sönder. Utan att peka ut några särskilda personer kan jag säga att såväl min dators tangentbord, en list i trapphuset samt min rakapparat fick sig rejäla törnar under kvällens gång. Otroligt nog är alla de sakerna mer eller mindre åtgärdade redan! Tack till mina kära arbetskamrater David och Robin för lån av tangentbord i väntan på att jag skall få ett nytt på min drulleförsäkring samt framskaffning av rakapparatsreservdelar. Stort tack även till Elenor för att hon lagade listen i trapphuset så att jag slapp stå och pilla med det!

I måndags vankades det också kul i snön med Ljungman och Knutten. Vi träffades upp i Djurgårdsbacken framåt kvällen beväpnade med plastsäckar, stjärtlappar och andra saker som glider bra för en klassisk pulkakväll! Kallt som tusan, men ack så roligt! Tyvärr pallade vi inte att åka mer än någon timme innan vi var tvungna att ge upp på grund av tappad känsel i fingrar och tår samt ont i baken. Fattar inte hur man kunde spendera dagar i sträck i pulkabacken när man var yngre...

Sammanfattningsvis har även resten av veckan som gått präglats av snö och kyla. Promenader i snön, lekar i snön och desperata försök att ta sig till/hem ifrån jobbet så snabbt som möjligt i snön. Mysigt i all ära, men med risk för att verka tråkig måste jag nog säga att det, för min del, gärna får bli vår nu.


Dagens:
Varma, torra skor.

No comments: