Tuesday, January 09, 2007

Det kanske funkar ändå om man rostar det och slänger på lite ost?

Var in på en matbutik i stan (av hänsyn till butiken tänker jag inte säga vilken eftersom det i allmänhet brukar vara rätt bra där) för att handla frukostbröd på väg hem från jobbet igår.

På affären i fråga brukar de ha brödet liggande i sådana där plastlådor som det levereras i. Ni vet, de där som ser ut som små pallar med hål i. Vid en första anblick verkade tyvärr brödet jag brukar köpa (Gott & Gräddat) vara slut, men sedan lade jag märke till att det låg en förpackning kvar i lådan under den översta. Fint! Lyfte av den övre backen och fann en förpackning med en onämnbar grön, behårad smet i. Bäst före datum: 2001.06.09!

Kändes ärligt talat inte helt fräscht. För ett par sekunder övervägde jag att ta med brödet till kassan och fråga om de kunde fixa ett bra pris eftersom det var dåligt datum på det, men kom fram till att skämtet kanske inte skulle uppskattas.

För övrigt köpte jag ett par snygga mek-handskar från DePalma häromdagen (Med svalor på. Självklart.). När man ändå håller på och pillar med motorer ibland kan man lika gärna göra det med stil! Men jag undrar om det inte är lite synd att olja ned dem och funderar därför på att använda dem som vanliga handskar eller som "körhandskar" när jag plockar fram scootrarna för våren istället...


Dagens:

Pink Floyd - See Emily Play

3 comments:

Ankaret said...

Handskarna ser trevliga ut!
Hur är skinnet i fingrarna? Tunt? Tjockt?

Jag har kört ett bra tag med Kamasas mek-handskar, som fungerar fin-fint! Dom börjar bli lite "trötta" och vi har inga fler kvar på jobbet... :( Skulle vara fint med en uppsättning fina/rena handskar istället för min oljesamlare till handskar!

Ronnie said...

Det är faktiskt inte skinn, utan något slags syntetmaterial! De är förstäkta i fingrarna så det är ganska tjockt, men inte jättetjockt.
Typ så tjockt det kan vara om man ändå skall ha någon som helst möjlighet att pilla med dem på...

Ankaret said...

Hmm... det är ju skitbra att det är syntet istället för skinn, men jag är lite känslig för mek-handskar som är tjocka i fingrarna.
Jag som håller på en hel del med små deltaljer vill kunna ha på mig handskarna hela tiden, d.v.s. inte bli skitig ;)Får väl hålla tillgodo med mina skitiga Kamasa samt våra billiga Tegara monteringshandskar. Letandet går vidare.