Tuesday, January 02, 2007

Bomber, granater och gulliga utomjordingar.

Förmodar att det skulle uppfattas som på gränsen till skamligt att inte skriva åtminstone några ord om nyårsfirandet. Därför tänker jag göra det.

Nyår firades hemma hos Ljungman och Knutten. Vi var hela 14 stycken och upplägget var ett klassiskt knytkalas. Alltså skulle alla ta med sig en maträtt var och sedan dukade vi upp ett långbord. Kalaset var riktigt trevligt och civiliserat, åtminstone till en början. Kul desutom att de flesta var ganska uppklädda, så jag slapp känna mig som den klädnörd jag är i min tonic-kostym med sidenkragar och silkesnäsduk i bröstfickan.

Vi åt, drack, pratade och lyssnade på musik. Vid tolvslaget skålade vi i bubbel, rökte cigarr och hade vissa svårigheter med att få fyr på den enda (men väldigt stora) fyrverkeripjäsen någon införskaffat kvällen till ära. När den väl sköts av gjorde den det dock med bravur! Överhuvudtaget tyckte jag att det var ovanligt mycket raketer i år. Himlen exploderade i färgkaskader överallt runt omkring oss vilket var mycket effektfullt. Ställer mig dock lite frågande till varför hela Skiftinge verkade skjuta av sina fyrverkerier sisådär en tio minuter efter resten av staden. Är det möjligt att en hel stadsdels klockor går tio minuter efter?

Väl tillbaks i lägenheten, efter tolvslaget, utvecklades festen i takt med att mer alkohol förtärdes till en, med tanke på de inblandade, mer typisk tillställning. Volymen på stereon höjdes, Singstar åkte fram och hämningar släppte. Vid fyra snåret gav jag upp och somnade på soffan (vill påpeka att det inte berodde på överdriven alkoholkonsumtion utan ren och skär trötthet). När jag kvicknade till framåt sex på morgonen hade de flesta gått eller somnat någonstans, men Ljungman och Elenor satt fortfarande och pratade...de två är verkligen outtröttliga!

Tror inte vi var hemma förran framåt sju, och förmodligen inte i säng förrän vid åtta. Nyårsdagen var därför en ganska seg affär som spenderades med pizza och E.T. på tv. När jag var liten tyckte jag att han var otäck. Minns att jag, efter att ha sett filmen första gången, inte ville gå in i badrummet eftersom jag trodde han skulle ligga i badkaret, sådär vit och döende som han är i slutet av filmen. Eftersom jag mognat lite sedan dess tyckte jag mest att han var söt den här gången, och det är väl så man skall se på honom.

Dagens:
!!! - All My Heroes Are Weirdos

5 comments:

Marcus said...

Vilken snygg bild!!!

Anonymous said...

Verkligen snygg bild, men hur fan ser din kompis ut som är i förgrunden!?

Är det E.T eller? :)

Gott nytt!

Kramizz

Ronnie said...

Tackar! Och, jepp. Det är ET!

Eller...nä. Det är faktisk slwm0 själv. Han ser ut så.

Gott nytt själv!

Anonymous said...

Hoppsan!

Förlåt, men han kanske ser bättre ut på riktigt!

Mer Profondo nu i stereon!

mumz!

Marcus said...

Nämen!!! ;)