Thursday, January 04, 2007

Ok. De kanske inte är likadana, men fatta hur billigt jag fick dem!

Jag och Elenor tog, i brist på vettigare saker att göra (eller ovilja att ta tag i de vettigare sakerna), och åkte till Västerås för att mellandags-shoppa lite igår. Nu är visserligen inte V-ås något shoppingparadis direkt, men det finns i alla fall ett lite större utbud av roliga affärer än här.

Nu blev det inga shopping-excesser, men jag kom i alla fall hem med en a/b-box till gitarreffekterna och en klassisk Members Only-jacka. Jackan känns riktigt sweet att hängande hemma. Har tyckt de varit vansinnigt fina sedan jag såg dem första gången, men ansett att de nya replikorna varit lite väl dyra för en så pass tunn jacka. Jag har även kikat runt på eBay efter ett original från 80-talet, men de jag hittat där har antingen varit ännu dyrare eller ganska slitna. Nu hittade jag i alla fall en på Solo. Med 30% rabatt! Dessutom var den ljust beige (eller säger man sandfärgad?) vilket är den färg jag helst ville ha.

Var nära att jag även kom hem med ett par mörkt, mörkt gröna (nästan svarta) Onitsuka Tiger-sneakers som också var på rea. Hittade ett sista ex liggande under en massa andra skor på bottenvåningen av Centrahuset (ni vet, det där hela bottenvåningen är en skoaffär) och slog till direkt. Som tur är plockade jag upp dem ur kartongen för att kolla lite närmare när vi tog en fika. Det var nämligen ett omaka par. Den ena var snyggt svartgrön, den andra bara svart. Dessutom var de olika stora. Gick tillbaks till affären där killen som stod i kassan menade att de bara var olika slitna eftersom den ena stått ute i butiken! När jag använt dem ett tag skulle de nog se likadana ut. Ooookej...trots att det var olika färg och olika storlek? När jag sade att jag helst ville ha pengarna tillbaka frågade han om jag inte kunde tänka mig att köpa dem om han sänkte priset ännu mer! Tack men nej tack. Känns inte helt ok att gå runt i omaka skor även om de kostat 500 spänn mindre än ordinarie pris.

På kvällen var det dags för Jocke och Patrik att tatuera sig hos Pehr. Det var Jockes första tatuering så självklart följde jag med för att titta på. Han gjorde två svalor, en på varje triceps, och det blev riktigt fint! Patrik, som precis som jag redan har två svalor på bröstet, gjorde ett brinnande hjärta emellan dem. Fan. Varför kom inte jag på det innan honom? Det blev sjukt snyggt och jag vill ha samma sak nu. Typiskt.

Äntligen i min garderob!

Dagens:
Wilco - Jesus Etc

8 comments:

Marcus said...

Apropå inget...;) Vad tycker du om Mike Oldfield? Jag måste erkänna att jag fastnade direkt för honom! Farsan har alltid gillat honom (iofs floyd oxå) så han har lurat in mig på Mike....

Ronnie said...

Måste erkänna att jag inte har nån stenkoll på Olddfield...hört litegrann bara. Det jag hört lät bra, men inte så bra att det blivit av att jag kollat upp mera...än i alla fall. Kanske borde göra det?

Anonymous said...

japp. nåt jävelskap är det! Nu är jag 9000 fattigare iallafall. ytterligare ett kreditår- SUCK! Men jag unnade mig en hemkörning + bortfrakt av det gamla. 700 kr extra, men det får det faktiskt vara värt den här gången. Slipper ju krångel!
Trist med skorna! hehe. Bra försäljningsargument av killen där!
Hihi!

Ha det gott! Kram

Marcus said...

Helt klart värt att kolla upp om man gillar instrumental musik...Tubular bells II tycker jag är grym. Den kan man göra mycket till;)

Anonymous said...

Vad är grejen med svalor?
Känns lite metrosexuellt ;)

Ronnie said...

Vill egentligen skriva något fyndigt svar om svalorna, men kommer inte på något.

Calle Abrahamsson said...

Tack för pratstunden idag, ronnie! måste nog springa förib rocks betydligt oftare.

Ronnie said...

Vassego, Calle! Men det är jag som skall tacka egentligen. Trevligt att få lite sällskap när det är så dött som det var då!