Monday, January 29, 2007

Back to the 80´s!

Så var ännu en helg över. Fredagen bjöd på en kväll bakom skivspelarna på Raw. Kamera spelade och ärligt talat var det väl sådär. Såväl bandet som kvällen på det stora hela. Inte direkt dåligt, inte direkt bra. Tänker därför inte gå närmare på det.

Lördagen var däremot en höjdare. Johan och Sara hade gemensam 25-årsfest i maskeradform. Temat var 80-tal och festen hölls i Södra FF´s lokaler. Ja, det är samma plats som den förra maskeraden. Den här gången slutade dock inte kvällen i fosterställning på ett toalettgolv, istället var vi uppe och dansade samt umgicks till tidigt på morgonen. Tror klockan blivit över fem innan jag låg tryggt nedbäddad under täcket.

Ganska otroligt att vi pallade så länge egentligen, med tanke på att festligheterna började redan kring sju då Ljungman och Knutten, Jocke och Calle kom hem till oss för att ta ett par öl och svida om till sina 80-talsutstyrslar. När vi väl var ombytta och klara begav vi oss till festen. Jag hade tänk mig att gå som Freddie Mercury, komplett med tajta vita byxor, linne, nitarmband runt överarmen, mustasch och halvt mickstativ. Tyvärr upptäckte jag att det uppstått en stor reva i byxorna jag tänkt använda, därför fick jag gå på ett par tajta, ljusa jeans istället. Lösmustaschen jag inhandlat visade sig även vara lite mindre än Freddies. Detta, i kombination med att jag valde att skippa mickstativet (orka släpa runt på ett sådant en hel kväll) gjorde att jag förmodligen såg ut som en random läderbög snarare än Freddie. Vilket i och för sig kanske var kul nog...

I vilket fall som helst var det en fantastisk fest med dans, tipspromenad, pulkatävling och allt annat man kan tänka sig skall ingå i en vintermaskerad. Många kul kostymer också. I synnerhet Elenors. Hon hade fått till en klockren gympautstyrsel a´la Susan Lanefeldt (ni vet, hon med "kniiiip"). Gräsligt fult! Även Callemashen förtjänar ett omnämnande på grund av hans kostym som skulle föreställa ett typiskt 80-tals klubbkid (tänk er en blandning mellan Billy Idol och någon av Wham!-killarna). I ärlighetens namn såg han väl mest ut som man kan tänka sig att en manlig gayprostituerad kunde ha sett ut för tjugo år sedan (inget illa ment, Calle!), vilket kanske inte var syftet. Kul var det, hur som helst!

Min mustasch släppte så klart ganska tidigt på kvällen och hoppade sedan runt från person till person. Efter att ha vaknat framåt eftermiddagen dagen efter kollade jag igenom bilderna som tagits med min kamera och kunde konstatera att nästan varannan bild var på någon med den svarta tygbiten på överläppen!

Söndagen var, av förståeliga skäl, en ganska seg affär som till största delen spenderades framför TV´n.

Dagens:
Queen - A Kind Of Magic

No comments: