Friday, December 01, 2006

Plötsligt känns det där med att vänta ett par veckor rätt så vettigt...

Normalt sett när man tatuerar sig brukar de alltid säga att man skall vänta ett par veckor så att tatueringen hinner läka ordentligt för att sedan boka tid för ifyllning om det behövs. Eftersom maskinen inte fungerade riktigt sist och jag därför visste att inte färgerna tog som de skulle hade jag såklart ingen lust med det. Därför bestämde vi att vi skulle göra klart den igår kväll.

När Pehr hade tagit en titt på min underarm påpekade han att den var långt ifrån färdigläkt men sade att vi så klart kunde köra ändå om jag ville. Det är ingen som helst fara att göra det, men man bör vara medveten om att det gör rejält mycket mer ont än normalt både under själva tauerandet och efteråt eftersom man är och grottar runt i sår som ännu inte läkt. Tuff som jag är sade jag självklart att vi skulle köra ändå. Dels ville jag få den klar, dels har jag ganska hög smärtgräns...eller vill i alla fall tro att jag har det.

Damn, så fel jag hade. Har tatuerat mig ett antal gånger och inte tyckt det varit så farligt. Inte ens när jag tatuerade in två svalor vars vingspetsar snuddar vid nyckelbenen på bröstet, trots att det lär vara ett av de värsta ställena man kan köra på. Men den här gången...ajajaj.

Vi lade om konturerna så att de blev fetare, lade på mer av alla färger samt passade på att lägga lite färg i banderollen jag hade på samma underarm sedan tidigare. Det tog närmare en timme, men redan efter 10 minuter var jag genomsvettig och såg, enligt vittnen, väldigt sammanbiten ut. Mot slutet var det nästan så att det började svartna för ögonen. Har tidigare aldrig förstått hur somliga kan tycka det är så jobbigt att tatuera sig. Nu gör jag det.

För att inte tala om idag...när jag vaknade satt för det första tatueringen fast i mitt lakan. När jag duschade sved det som eld och nu, framåt kvällen, känns det som om någon gått loss på min underarm med en oslipad osthyvel.

Sensmoralen i detta är: när en tatuerare säger åt dig att något kommer att göra ont, tro på honom/henne. De vet vad de pratar om.

Dagens:
Massor av helosan-salva

No comments: