Wednesday, December 13, 2006

För en sekund där trodde jag att min modell-karriär äntligen skulle ta fart...

På jobbet igår var det tokmycket folk, jag var ensam i butiken och telefonen ringde non-stop. Eftersom jag stod själv i kassan och det var kö en bra bit ut i butiken kunde jag inte svara, men när det ringde för typ tionde gången på en kvart frågade jag kunden jag hade just då om det gick bra att jag tog samtalet. Tänkte att det måste vara något viktigt eftersom det ringer så ihärdigt. Kanske är någon av cheferna som försöker få tag på mig...

Det var det så klart inte. Det var ett mycket märkligt och förvirrande samtal angående en reklamfilm för tvättmedel. Eftersom samtalet var till jobbet och det dessutom stod folk och väntade vid kassan var jag tvungen att hålla god min, trots att jag mot slutet började inse att det var någon som drev med mig.

Det visade sig senare vara Fyris. Vi skulle gå ut senare på kvällen (dags för ett av våra Tisdagshäng på Biskopen!) och han tyckte tydligen att det var lämpligt att utsätta mig för en tjuvringning som uppvärmning. Det var en sådan där där man styr vad som skall sägas genom att trycka på telefonens knappar, ni vet...

Han spelade dessutom in hela samtalet på sin telefon för att sedan skicka över det till mig. Om ni klickar här kan ni lyssna på det! (Jag har snott lite bandbredd från The Profondo Rosso genom att använda vår ftp. Sorry grabbar! Hittade ingen annanstans att lägga upp det...) Lägg märke till hur glad och trevlig jag försöker låta ända tills jag börjar ana oråd. Alltid lika service-minded...

Resten av kvällen utvecklade sig ungefär som mina och Fiskens Tisdags-kvällar brukar göra, men det får ni läsa om i ett senare inlägg.

Dagens:
Bloc Party - Hunting For Witches

4 comments:

Anonymous said...

ha ha ha ha! hillarious! harri utsatte mig för en liknande där det var en säpoagent som ringde o tröck upp mig mor väggen..oslagbart/jimmy

Anonymous said...

Hahahaha!! Det var lätt det roligaste idag! Trevlig helg! Hälsa E o Q. Kram Anna (å elvis)

Ronnie said...

Säpoagenten, var det den där de frågar hur länge man haft "den där magnumen"? Var inne och kikade på tjuvring.se. Där fanns den och en hel del annat kul!

Anonymous said...

precis den var det..den var riktigt effektfull när man utsätts för den under grov bakfylla./jimmy