Friday, December 15, 2006

Fira med Fyris; chapter 3.

Tisdagskvällen var ovanligt befriad ifrån märkliga incidenter...åtminstone med mina och Fiskens mått mätt. Vi möttes upp på Biskopen som vanligt. När jag kom dit var redan Fyris och, kvällen till ära, Ljungman där. Blir mer och mer övertygad om att Bishops Arms är stans bästa pub för varje gång jag är där. Man känner sig helt enkelt hemma så fort man kliver innanför dörrarna!

Vi blev sittande där en stund, drack öl och pratade med varandra och den nya bartendendern vars namn jag inte kan dra mig till minnes just nu...trevlig var han i alla fall. Dessutom visade det sig att han varit mod på yngre dar, så det blev lite scootersnack oss emellan...kul!

Eftersom Bishops stänger redan halv tolv på Tisdagarna fortsatte vi till Raw, där det var något slags efterhäng till ett kulturpris som delats ut samma dag i stan. Vid det laget var vi ganska bladiga (se bild) och kände oss inte helt bekväma i sammanhanget. De flesta andra var kostymklädda, hade varit på bankett (eller något liknande) och drack något glas vin. Följdaktligen rörde vi oss vidare till Time-Out när vi sörplat i oss de Jäger och Red Bull Fyris beställt in. På vägen dit fick vi den briljanta idén att jag skulle skjutsa Fyris och Ljungman skjutsa Punke (som hakat på efter Raw) för att vi skulle ta oss ned snabbare.

Låt mig uttrycka det såhär: Öl, Jäger och Red Bull samt cykel Fyris på pakethållaren = dålig kombination. Vi gick bokstavligt talat in i väggen. Väggen som hör till Dressman närmare bestämt. Som tur var utan skador på någonting förutom mitt vänstra pekfinger som skrapades ganska skapligt. Kände mig rätt tuff när jag sedan satt inne på Time-Out med blödande finger.

Time-Out var för övrigt så gott som tomt bortsett från oss, så vi satt mest och pratade...samt fotade Punke som ville ha tuffa bilder till sitt MySpace eller något liknande. Han och Ljungman gick lite tidigare, men jag och Fyris blev sittande tills de stängde.

Som sagt; en ganska sansad Tisdag för att vara oss, men ändå mycket trivsam.
Coola killar blöder rött.
Dagens:
LCD Soundsystem - North American Scum

4 comments:

Anonymous said...

Blood in Blood out!

Marcus said...

Det är jag som är jag....Hutt hutt!

Anonymous said...

Den nya "barhoran" heter Stewart. En trevlig prick som bor granne med Carro och Lelle.
Låter som din kväll var hejdundrande. När kommer frugan hem BTW?

Ronnie said...

Aha...Stewart! Där ser man...Mycket sympatisk ung man, det där.

Frugan dimper hem på Freitag!