Thursday, December 28, 2006

Den obligatoriska julsammanfattningen.

Så. Nu är julhelgen över. Tänkte försöka summera hur det varit och vad som gjorts.

Smygstartade julen i Onsdags genom att gå ned på Tomtenatta och inhandla ett par julklappar till mig själv. De bestod av ett par vansinnigt snygga byxor från Merde! och en silkesnäsduk. Byxorna är i svart manchester och lite baggy, vilket för mig är ganska ovanligt. Brukar inte gilla det, men de här kändes hur bra som helst när jag testade dem. De har dessutom kardborredetaljer som man kan använda för att snöra åt benen nere vid fötterna. En silkesnäsduk har jag letat efter ett tag. Vill ha den till bröstfickan på min rock och nu hittade jag slutligen en som passade färgmässigt.

I Fredags kom Elenor äntligen hem. Känns skönt. De dryga sex veckorna i Sydamerika hade gått bra och hon mådde fint, men var lite trött och sliten.

Lördagen jobbade jag sista dagen inför jul (det var totalt vansinne från öppning till stängning). När jag slutat för dagen tog jag bil hem till Elenors föräldrar där det vankades uppesittarkväll med öl och julgodis. Jag och Janne satt och pratade till närmare tre på morgonen.

Julaftonsmorgon var jag lite bakis, men det släppte efter julgröt och kaffe. Jag och Elenor bytte presenter redan på morgonen. Jag fick ett par alpacka-sjalar från Peru (sjukt mjuka och snygga), min favvo-parfym CK One , en bok om Kamikaze-piloter och väggklockan från Nostalgi-loppisen jag sneglat på sedan i höstas. Tack, baby!

Tog bilen hem till mina föräldrar. Mormor och Morfar (som alltid firar jul med oss) var redan där. Vi valde faktiskt bort Kalle. Jag, farsan och morfar drack whiskey och pratade istället. Vid fem var det dags för julkäk med tillhörande öl och snapsar. Därefter såklart paketöppning. Vi hade bestämt att vi inte skulle köpa så mycket och dyra presenter i år, trots det fick jag bland annat en snygg lampa, ett glöggset och ännu fler parfymer (fast av andra märken). Nu har jag dofter för alla tillfällen...Framåt midnatt tog jag en taxi tillbaks till Torshälla, där vi spelade sällskapsspel till sent på natten.

Juldagen åkte vi traditionsenligt hem till mina föräldrar för att äta julrester och för att Elenor skulle kunna berätta lite om sina Equador- och Peru-strapatser. Promenerade hem vid halv tolv. Alltså ingen utgång.

Annandagen var det tillbaks till jobbet igen. Slutade klockan 17.00 och hann därför precis hem för att förbereda mig inför kvällens plattvändande på Pipalucken på Raw. Jäklar, vilken kväll! Helt sjukt roligt! Massor av folk, glad stämning, fullt dansgolv...Vore det så roligt att spela skivor varje gång skulle jag med glädje ha det som heltidsjobb!

Dagen efter gick åt till att återhämta sig från föregående kväll, samt ta en liten vända på stan. Kvällen spenderades med Pingvinresan. Mycket bra film som jag varmt rekommenderar! Känns lite märkligt att bli så berörd av en film om kejsarpingviner att man nästan får en tår i ögat...

Summa summarum: en fin julhelg som innehöll såväl kära återseénden och familjemys som en rejäl dos party. Jag är i alla fall nöjd.


I julklapp till mig själv: ett par snygga braxor från Merde!.

Dagens:
The Mary Onettes - Lost

No comments: