Wednesday, November 08, 2006

När katten är borta...

Jaha, ja...så var man gräsänkling igen då. I våras drog Elenor och luffade runt med en väninna i Australien i närmare fem veckor. Den här gången skall hon volontärarbeta i Equador(!) och blir borta till den 22:a December. Alltså: sex veckor mol alena med hunden. Kan inte riktigt bestämma mig för hur det känns. På sätt och vis är det ganska skönt att vara själv ett tag. Få råda sig själv, kunna göra vad man vill när man vill och så vidare...Icke desto mindre måste jag erkänna att det känns lite tomt. Beror nog mycket på att det trots allt inte var så länge sedan hon var borta en längre tid.

Det är klart jag unnar henne det här, dock. Jag har trots allt rätt mycket för mig utan henne och hon säger sällan något om det, så det vore minst sagt småaktigt av mig att gnälla över att hon vill åka iväg och göra något hon drömt om. Dessutom är det ju ett utmärkt tillfälle för mig att förverkliga mina planer på att helt och hållet få över vovven (Qusan) på min sida!

Är ju inte direkt så att jag behöver gå sysslolös och skrota hemma heller. I helgen spelar både Lost Patrol och Ed Harcourt här i stan. På Lördag är det eventuellt fest hos Berra i Uppsala. Och nästa Tisdag drar jag till Norrköping ett par dagar för att se Mono och lägga sång till The Profondo Rosso-plattan! Resten av veckorna skall jag nog också kunna hitta saker att fördriva tiden med.

Nä. Det blir nog fint det här. Får köpa ett par plattor folköl på vägen hem från jobbet och förbereda mig för dryga sex veckors ungkarlsliv!

Dagens:
The Jesus And Mary Chain - Snake Driver

3 comments:

Ines Karin Helena Roskvist said...

Det är ju annars en rätt skoj kväll på lördag på Raw. Du skulle ju komma gat dammit!

Ronnie said...

Jo, det förstås! Lutar nog åt att det inte blir Uppsala ändå...så vi syns säkert på Lördag!

Anonymous said...

Tur för dig!