Tuesday, October 03, 2006

Ronnie har varit duktig och förtjänar sin belöning.

Jobbar till åtta ikväll, efter det blir det snabbt hem och duscha. Sedan hägrar Biskopen med Fyris...Biskopen är verkligen ett toppenställe. Redan första gången jag klev genom dörrarna där kände jag att jag trivdes. Visst, ölen kostar 56 spänn styck men med deras utbud kan det vara värt det. Visserligen brukar jag i slutänden alltid bli sittande med en Guinness i alla fall, men huvudsaken är att man känner att man kan välja mellan 90 sorters öl (eller hur många det nu är) om man vill!

Har varit riktigt effektiv idag! Gick upp vid halv åtta för att sätta igång tvätten. Var så sjukt mycket smutsvätt att det inte gick att öppna klädkammaren längre utan att få allt över sig...äckligt. Medan de första maskinerna rullade dammsög jag och diskade. Sedan sprang jag ned och slängde igång två till, och medan de kördes passade jag på att dra till gymmet och köra ett dubbelpass. Sedan direkt hem för att slänga igång ytterligare två maskiner. Duschade och gjorde mig fin för att sedan dra ned på stan för att leta väska...

Har tröttnat på att använda axelväska (eller bögslunga som det kallades på gymnasiet) då det knölar till jackan på ett ganska fult sätt vilket stör mig oerhört. I synnerhet när jag nu börjat använda min nya Merc-crombie som jag är så nöjd med. Den är sjukt snyggt skuren, och då vill man ju inte förstöra de linjerna genom att knöla ihop kragen med ett axelband. Därför ville jag ha en väska som man kan bära i handen, en riktig man-bag, men som ändå rymmer allt junk jag envisas med att släpa runt på. Efter att ha provat vad som kändes som varenda väska i hela stan beslutade jag mig för en grå Resteröds-handväska i tjockt tyg, nästan lite canvas-aktig, med ett tryck av en mängd kassettband på. Den påminner egentligen lite om en tjock kasse i tyg, men med handtag och dragkedja och jag tycker den är galet snygg. Hittade den på EGO, men trots det kostade den mig inte mer än 249 spänn. Som hittat! Tyvärr har jag inte något kort på den än, eftersom jag åkte direkt till Tuna Park för att jobba efteråt och min kamera inte får plats i väskan jag hade på mig då, men jag lägger upp ett fint foto på den imorgon. Om jag inte är för sliten imorgon kanske det är dags att ta en riktig shoppingrunda också...eller så väntar jag och åker till Stockholm istället.

Hur som, även på jobbet har jag varit riktigt effektiv och plockat upp samt levererat in filmer och skivor till förbannelse.
Nu är det mindre än en halvtimme kvar till jag kan gå hem, och därför inte mer än högst en och en halv tills jag är får en kall öl handen på Bishops Arms. Det tycker jag att jag har förtjänat.

Nytt kort på nya väskan.

Dagens:
Guinness på Biskopen

3 comments:

Calle Abrahamsson said...

du har rätt. den där väskan du införskaffade dig på EGO är löjligt snygg.
jag själv är också ute efter en ny väska som jag kan fylla med mindre nödvändiga saker.

Robby said...

kom upp till stockholm =)

ptrk said...

Om du ska flytta någonstans och är ute efter öl kan jag rekomendera dels göteborg, de har 7:an, de har över 400 sorter öl och är sveriges enda ölhall, fantastiskt ställe. Eller uppsala, jag var ute och provade massa ölsorter på norrlands häromdagen, det fina i kråksången är att de inte kostar mer än 32 spänn.

Det är kanske det bästa med studentlivet.