Wednesday, October 04, 2006

Fira med Fyris.

Det roligaste med att gå ut med Lill-Fisken är att kvällen kan sluta precis hur som helst. Igår slutade den rejält mycket vildare än vad jag tänkt mig. Planen var, som sagt, att mötas upp på Bishops Arms för att dricka ett par öl och umgås. Jag hällde i mig några starka medan jag gjorde mig i ordning hemma för att komma ikapp, eftersom Fyris skulle gå dit redan vid sju med två andra killar. Sedan hojjade jag ned på stan.

Det började tämligen städat. Vi satt och snackade med Ian, som äger stället, och provade lite nya ölsorter. Några gamla kompisar från Lagerberg/Stenby-tiden dök upp. Jag snackade med dem ett tag, ett par öl blev ganska många öl, Fyris polare Filip och Hempa skulle jobba dan efter så de gick hem, ganska många öl blev ännu flera öl och där någonstans börjar det bli lite dimmigt...Att Fyris sedan övertalade mig att pröva Brooklyn Monster, en riktig mördarbärs med alkoholhalt på över 11% som var fantastiskt äcklig (till Ians försvar skall sägas att han faktiskt avrådde mig från att köpa den eftersom den är på gränsen till odrickbar), blev spiken i kistan.

Biskopen stänger redan klockan ett, men det skulle så klart inte få sätta stop för kvällen så vi fortsatte, emot allt vad sunt förnuft heter, till Time-Out i sällskap med Ian, bartender-Mark och ett gäng till. Där ballade det ur fullständigt. Fyris vann en massa pengar på black-jack, vi började dricka cider (WTF? Jag som aldrig dricker cider!), snackade militärgrejer med en smått märklig kille från något afrikanskt land (minns inte viket) som påstod att han skulle bli överste, blev mer eller mindre antastade av en stupfull tjej (vars mindre fulla kompis såg lagom road ut) och sedan var klockan två och Time-Out stängde. Att gå hem och lägga sig redan då var såklart out of the question, men eftersom ingen efterfest verkade finnas att tillgå blev vi bara hängande på Nybrogatan alldeles för länge. Det hela kulminerade i att Fyris, på fullt allvar, försökte hyra ett rum med minibar på Statt ("Vaddå? Jag har ju nyss fått lön!") för att kunna fortsätta...av någon anledning tyckte de inte att han verkade vara en lämplig gäst.

Efter ett tag gav vi upp och skiljdes åt, men en sista överaskning väntade mig. På vägen hem såg jag något krypa i gruset kring Fors Kyrka. Det visade sig vara den stupfulla tjejen från Time-Out vars lite nyktrare kompis , som hon skulle sovit hos, tydligen fått nog och dumpat henne. Jag gjorde några tappra försök att hjälpa henne få tag på sin kompis, men hon envisades med att bara prata finska och säga att hon "minsann inte behövde hjälp från nåt jävla cp". Till slut ringde hon i alla fall en taxi och då ansåg jag att jag kunde dra hem och sova utan att känna att jag bara övergett någon som uppenbarligen inte riktigt var i tillstånd för att ta hand om sig själv...

Idag har det varit lätt uppförsbacke om man säger så. Dagen har till största delen spenderats i soffan. Och just, ja...det blev faktiskt inte en enda Guinness igår.

Dagens:
The Specials - Ghost Town

1 comment:

Ankaret said...

Shit mannen, det låter som en trevlig kväll! Hahahaha!