Thursday, October 12, 2006

Fira med Fyris; chapter 2.

Har inte skrivit något på ett par dagar, då jag inte känt att jag haft något vettigt att komma med. Har egentligen inte det nu heller, men tänker skriva lite ändå.

I Tisdags kväll var det i alla fall dags för utgång med Lill-Fisken igen. Han har haft semester i två veckor, och då vi hade så kul sist och jag ändå hade sovmorgon till klockan två på Onsdag bestämde vi oss för att köra en rerun. Det blev precis lika hårt som sist, men mindre folk var ute än förra Tisdagen så därför blev inte lika märkligt. Kvällen inleddes på Bishops, där ett par nya ölsorter testades och vi lärde känna en astråkig stekare. Han var i 40-årsåldern, hade bott i Eskilstuna men nu flyttat någonstans strax utanför Göteborg och ville bara prata om sitt företag, hans förestående resa till Sydkorea (har jag för mig det var) och sin nya super-modern-flash-stekarmobil med tillgång till "riktigt" internet. Han var verkligen tråkig och till på köpet helt omöjlig att bli av med. Vi fick oss i alla fall en grundlig genomgång i den senaste Sony-Ericssonmobilen, samt en massa matnyttig info om hur den nya vägen till företagshackning går via mobiler. De levereras utan virusprogram trots att de i teorin är små hemdatorer, något de flesta tydligen missar. Därför kan man, via en företagsmobil, hacka sig in på ett företags server. Tack för tipset! Om jag någon gång byter karriär till IT-brottsling vet jag lite mer om hur jag skall gå tillväga nu!

Efter Biskopens stängning fortsatte vi ned till Time-Out där det dracks drinkar och Smirnoff Ice. Sedan hemgång i mindre vältaligt tillstånd. Naturligtvis sprang vi på en massa folk man inte träffat på länge då, dels två elever från min tid som musiklärar-assistent på Stålforsskolan, dels Toths gamla flickvän Lina. Fint. De lär ha en skön bild av mig nu.

Det är kul att gå ut med Fyris, men inte bra för mig. Sovmorgonen i Onsdags var inte till stor hjälp, kan jag säga. Hade nog behövt vara ledig två dagar för att återfå alla mina fem sinnen till fullo. Pliktrogen som jag är tog jag mig ändå till jobbet i tid. Förstod dock inte varför jag hade en sådan märklig smak i munnen till en början. Ett SMS från Fyris påminde mig om att han bett bartendern spetsa de sista Smirnoffarna (heter det så?) med extra vodka, vilket förklarade den saken.

Igår hände absolut ingenting, förutom att jag och Elle spenderade kvällen med att titta på Sanningen Om Rödluvan, som var något av en besvikelse. Jag är lite svag för animerade filmer som slaktar sagor (typ Shrek), men den här var dels rätt taskigt gjord, dessutom ganska tråkig. Drog på munnen några gånger, men mer var det inte...

Dagens:
Pavlov's Dog - Late November

Fyris var på G.
Ronnie var tydligen manisk.

No comments: