Tuesday, September 26, 2006

MTV Music Awards nästa?

Slog på TV'n när jag käkade frulle idag. Lät MTV rulla. Det blev reklampaus. En reklamfilm var från EF Språkresor. Blev lite förvirrad, eftersom jag tycket jag kände igen låten men inte kunde placera den. Satte nästan i halsen när jag kom på det. Vad fan...det är ju jag!

Så här är det: för rätt länge sedan, sisådär ett och ett halvt/två år sedan ringde JP mig. Han och en bekant från Umeå, Freddan, höll på att spela in några låtar denne Freddan skrivit, men var inte riktigt nöjda. De hade kommit fram till att kör behövdes för att få ett "större" sound och att det skulle vara falsettkörer.
- "Du kan väl sjunga i falsett, Ronnie?"
-"Jovars."
-"Lust att komma och lägga lite körer?"

Sagt och gjort. Jag begav mig upp dit och fick höra låten, som skulle heta "We Are The People"...tror jag i alla fall. Den var väl, i mina öron, helt ok men inget jättespeciellt. Jäkligt välproddad, såklart. JP är ju grym på sådant.

Hur som: Jessica, JP's flickvän, hade redan lagt en kör så vi delade på en flaska vin och jag tänkte ut några skapliga stämmor till som som vi spelade in. Sedan var det inget mer med det. Ett par veckor efteråt var jag upp till JP igen och fick höra slutresultatet. Det lät väl bra, men de visste inte vad de skulle använda inspelningen till och sedan dess har jag inte tänkt mer på den.

Det var den låten som var med i reklamen på MTV. Tydligen har de sålt den till EF. Jag hörs i och för sig inte mycket alls, men finns i alla fall där i bakgrunden, ackompanjerandes bilder av ungdomar som springer på gräsmattor, minglar i storstan och ser lyckliga ut i slow-motion. Märkligt...klart man drömt om att spelas på MTV som ung kille i band, men jag hade inte förväntat mig att det skulle vara i en reklamfilm för EF Språkresor.

Dagens:
Swan Lake - Widow's Walk

4 comments:

Wally said...

Stort!
Hoppas du inte sjöng något som kan tolkas fel :)

Ankaret said...

Hahaha! Fan va bizzo med låten Ronny! Måste se till att kolla på MTV nu. /T

ptrk said...

Mäktigt, är det första låten på MTV?

Ronnie said...

Jajemen...men vänta bara till TPR är klara med sin nya inspelning! :-)