Sunday, September 10, 2006

Missade bussar, taskiga vägbeskrivningar och trasiga ögon.

Kvällen igår var trevlig, även om den inte blev riktigt som jag tänkt mig.
Till att börja med hade jag o E bestämt möte med Ljungman och Knutten för att ta bussen till Måsta dit Agne har flyttat. I vanlig ordning var vi ute i sista sekund (vilket såklart var mitt fel) och på grund av det missade vi bussen...minst sagt grinigt, eftersom jag hann se bussen svänga runt hörnet. Efter att ha ringt och informerat Alj och Knut om det inträffade bänkade oss vid ån och tog en öl i väntan på nästa buss som gick en halvtimme senare.

Fick en vägbeskrivning till festen via sms: "Kliv av vid andra hållplatsen efter bron. In bland de vita husen. Längs till vänster." Tack för den. Solklar vägbeskrivning. Efter att ha letat oss igenom alla vita hus i Måsta hittade vi slutligen till Agne och Sara där trevligt umgänge tog vid.

Faktum var att umgänget var så trevligt att vi glömde bort att bussen ned på stan gick 23.17. Jag var tokpeppad på att dra ned till Nybron och lyssna på när Daniel och Fredrik spelade skivor och försökte därför övertala någon att haka på i en taxi in till stan, men det var lönlöst. Att ta en taxi själv kändes lite väl kostsamt (har jag nämnt att jag är en snål jävel?), så jag insåg att det bara var att gilla läget, dricka upp mina Harboe och vänta tills några andra ville ge sig för kvällen för att kunna dela på en bulle. Det blev såklart inte förrän det var alldeles för sent för att hinna gå ut, vilket i o f s inte gjorde så mycket eftersom jag, liksom de flesta andra på festen, var apradar vid det laget.

Hemfärden är lite luddig, men jag minns med säkerhet att ett gäng människor satt i ring på golvet, höll varann i händerna och sjöng med i Cat Stevens-låtar på bästa frireligiösa manér när vi gick så jag antar att var på tiden att vi avlägsnade oss...

Vaknade i sängen framåt morgonen med en känsla av att något dött och ruttnat i munnen på mig och en plötslig förståelse för hur en klubbad säl måste känna sig. Insåg dessutom ganska snabbt att jag glömt ta av mig linserna innan jag slocknade på kvällen. Fint att stå och sälja skivor i Cityhuset med blodröda ögon, frossa, pajjad kista och huvudvärk.

Det är kul att gå på fest.

Dagens:
Aspirin

No comments: