Saturday, September 02, 2006

I blog, therefore I am.

Jaha. Det är väl här man skall dra alla slitna klicheér angående första blogposten...jag tänker dock försöka hålla mig till den klyscha jag döpt denna första post till och kallt konstatera att även jag, inspirerad av alla vänner och bekanta vars bloggar jag tjuvläst det senaste året (åtminstone vissa av dem vet vilka de är), nu fallit till föga och bestämt mig för att börja blogga.

Må så vara att den förmodligen bara kommer att läsas av ett fåtal närmast sörjande (och kanske även kommer att finnas tämligen ointressant även av dem). Who cares?

Nej; det ligger ingen djupare tanke bakom bloggens namn. Det råkar helt enkelt vara en av de bästa låtarna med ett av de bästa banden! Vet ni vilka det är och håller med skall ni ha en eloge för er goda smak. Vet ni inte vilka det rör sig om (vilket jag verkligen hoppas att det inte finns någon som läser det här som inte gör) kan ni se det här som mitt första musiktips. Vet ni vilka det är men tycker de är dåliga kan ni sticka och brinna.

Dagens:
Let´s Make This Precious - Ja, vilka är det nu då?

3 comments:

Wally said...

Välkommen! Och jag vet vilka det är...

Anonymous said...

Hej. Kul att du bloggar! Jag har ju varit blogg-skadad ett år typ.. en vanlig fruntimmersgnällblogg! ;) Jag får nog brinna litegrann iallafall, för jag tvekade.. Kram kram

Ronnie said...

Jodu, Anna, nu skall här bloggas!
Vart hittar man din gnälltants-blogg, då? :-)