Sunday, September 03, 2006

Det är ju en Mustang jag skall ha!

Denna, min första lediga helg på bra länge, hade jag tänkt festa till rejält och hade planer på att åka till Stockholm Lördagen, då det var både Scooterns Dag och Pop Dakar. Bestämde mig i sista sekund för att skippa det till förmån för soft häng hemma. Det var med viss tveksamhet skall erkännas, men så här i efterhand känns det som ett utmärkt val. Riktigt skönt att faktiskt känna sig utvilad och fräsch en söndag!

Fredagskvällen spenderades hos Alj och Knutten, där vi spelade nya Buzz. Det finns få saker som är roligare än att få briljera med sina kunskaper i fullkomligt onödigt vetande om musikhistoria (i synnerhet om man inte har så mycket i övrigt att briljera med) och jag var därför lite skeptisk till denna nya version som är mer inriktad på allmänbildning i stort. Det visade sig dock vara om möjligt ännu mer lattjo än gamla Buzz. Efter ett antal timmars Buzzande tröttnade man dock och det bar hemåt.

Lördagen började med en loppisrunda som tyvärr inte gav mer än ett par halvdana cd-skivor för en tia styck.

På eftermiddagen bar det hem till Elles föräldrar för att kolla på Jannes nyligen inföskaffade Mustang -67. Där kan man snacka bil. Trodde alltid att jag inte gillade muskelbilar, men efter att ha blivit råimpad först av Mickes Firebird och nu Jannes Mustang börjar jag inse att jag nog har en liten rocker inom mig. Jo...jag kan nog tänka mig själv bakom ratten på en sådan. Jag har ju redan skaffat frippan.

Fast min ekonomi tillåter nog inte mer än Kalervos WV Derby -78 som inte ville starta när den skulle provköras förra veckan. Anders, om du läser detta: finns det ett fungerande batteri i den nu?

Söndagen har använts till att städa och gå till pappersinsamlingen och avslutades med dokumentären Världens Största Penis på Kanal 6. Kanske inte den mest stimulerande Söndagen i mitt liv, men precis vad jag behövde...en slapp söndag, alltså; inte en dokumentär om stora könsorgan.

Janne:"Hmmm...det var nog en miss att köpa den där Mustangen. Den tar bara en massa plats. Ronnie, vill du kanske ta den? Du får den gratis, bara jag blir av med den."
Ronnie:"Nja...vet inte om jag har plats med den egentligen. Men eftersom det är du så...ok, då."


Dagens:
Potatismos med Quorn-filéer.

8 comments:

Robby said...

en Derby slår ju en Jagga vilken dag som helst...

Ankaret said...

Klart du skall ha en derby! Jag har ett batteri i garaget om du behöver låna! Jagga skrev du...Hmm... Är det inte en Mustang snubben har köpt? /Tim

Ronnie said...

Men va faaaan...Det är klart det är en Mustang, inte ej Jagga. Brann väl i skallen på mig...

Nåväl. Nu är det ändrat.

Ankaret said...

Hahaha... Lätt att det gör det!
Nice med en musse, men inte skall väl du som har stil börja tänka på raggarbilar! Italiensk ska du köra mannen! Cuore Sportivo!

Ronnie said...

Är nog ingen risk att jag köper en raggarbil...men leka med tanken kan man alltid göra. ;-)
En gammal italienare, varför inte en Alfa Guileta Spider t ex, skulle så klart sitta ännu bättre!

ptrk said...

Hej du. Ber om ursäkt för svalorna då... Har hört från säkra källor att du var först med dom. Eller? Hur som helst, mina blev inlammerade och har tappat massvis av färg så det kommer dröja ett tag till innan de funkar att visa upp ordentligt.

Ines Karin Helena Roskvist said...

Inget nytt batteri ännu. Kollade snabbt över ekonomin och insåg att hor bör jag snart begå för att klara månaden. Men om nu Tim råkar ha ett ståendes så kanske vi ska testa med det.

Ronnie said...

Patrik: Haha...det är lugnt. Inget att be om ursäkt för! Är ju ett rätt klassiskt motiv om man säger så. Mina är väl sedan för-förra vintern nån gång...

Anders: Topp! Kollar med Tim så styr vi upp det på nåt sätt.