Thursday, September 21, 2006

Allt som allt en rätt bra Torsdag...

Idag var jag helledig. Jag har en förmåga att inte kunna slappna av och stressa upp mig även de dagar jag är ledig (faktiskt till och med nästan mer då) eftersom jag då känner att jag måste hinna med allting jag inte hunnit med övriga dagar. Idag blev dock en riktigt skön dag.

Vaknade vid 10 snåret, utsövd och nöjd. Gick upp, käkade frukost och gjorde kaffe för att sedan sätta mig vid datorn. Där passade jag på att dona lite med Scooteristen (Svenska Scooterklubbens medlemstidning) och slö-MSN:a lite samtidigt. Efter en stund pulande med det kopplade jag in min iPod för att tanka på den med lite nya grejer. Upptäckte då att Apple lagt ut en ny uppdatering av programvaran. Grejtans! En del nya flashiga funktioner och finesser har lagts till, men framförallt har de äntligen lyckats ordna så att man kan spela upp en skiva kontinuerligt utan att det blir en liten paus mellan varje spår, något som stört mig oerhört när jag lyssnat på vissa plattor. Jag köpte min Pod för snart ett år sedan, och blir bara mer och mer nöjd hela tiden...Den har verkligen blivit helt oumbärlig för mig! Passade på att tanka ned programmet goPod och blåsa bort volymspärren på den när jag ändå var i farten. Har tänkt göra det ända sedan jag köpte iPoden, men det har aldrig blivit av. Nu är det i alla fall gjort. Skönt att kunna få så pass mycket volym i lurarna att man slipper bli överröstad av folk som pratar runt omkring en när man t ex sitter på en buss.

Därefter kom Elle hem från att ha varit på kommunen och fixat med sitt ex-jobb. Eftersom hon tog körkort i Måndags (Whooo-peee!) och fått låna sina föräldrars bil tog vi den och åkte ut till Skogstorp. Där köpte vi varsin pizza som vi sedan krubbade loss på i Rosenforsparken som blivit något av vårt smultronställe under sommaren. Det är sjukt mysigt där och nästan inga verkar känna till den...

Efter att ha hängt där och låtit hunden springa av sig lite åkte vi hem. Känns lite märkligt att åka bil när jag var passagerare och Elenor körde eftersom det alltid varit tvärtom tidigare. Hon sköter hon sig dock bra bakom ratten. Till och med förvånansvärt bra för någon som bara haft körkort ett par dagar...

Väl hemma igen bar det av till gymmet med den nyladdade iPoden i fickan. Har varit skrämmande dålig på att träna den här sommaren, särskilt med tanke på att jag tidigare oftast kört ett par-tre gånger i veckan, men de sista veckorna har jag försökt komma igång på riktigt igen. Funkar rätt bra nu. Var där tre gånger förra veckan, och idag var tredje gången denna. Satsar på att hinna med åtminstone ett pass till innan helgen är över.

Apropå iPoden så lyssnade jag lite smått på nya Lemonheads och Red Sparowes under träningen. De var väl sådär båda två. Lemonheads lät som de alltid gjort, och Red Sparowes-plattan är säkert bra men funkade inte riktigt under de omständigheterna. Då kom jag på att jag för en tid sedan tankade hem en ny platta av Weird Al Yancovic. Tyckte han var apkul på högstadiet och får erkänna att jag än idag har en viss förkärlek till hans buskisversioner av diverse toppliste-hits. Ok....han är ju inte direkt bra på det sättet man tycker "normal" musik är bra, men icke desto mindre fick ett par spår på plattan mig att fnissa okontrollerat, vilket resulterade i lite märkliga blickar från de övriga gymgästerna. Nu snackar vi knappast en skiva som kommer att bli soundtracket till min höst, men icke desto mindre är Rage Against The Machine-pastichen I´ll Sue You (som inte är baserad på någon speciell låt utan bara en drift med bandet i allmänhet) samt Polkarama (ett polkamedley baserat på diverse av det senare årets hittar, något han brukar göra på varje platta) vansinnigt kul. Försök lyssna på dem och inte åtminstone småle. I dare you!

Nu skall jag till repan för att träffa Alex och fortsätta lägga gitarrspår på vår senaste inspelning.

Allt som allt en rätt bra Torsdag...och ett rätt tråkigt inlägg på bloggen. Får sluta posta när jag inte är bitter eller upprymd över något. Jag ber härmed alla som läser detta om ursäkt för att jag slösat bort ett par värdefulla minuter av er kväll.

Dagens:
Weird Al - Polkarama

No comments: